Celsuz – Služby pro cizince
Celsuz - Služby pro cizince je sociální služba Diecézní charity Brno.
Naším posláním je poskytování informací osobám o možnostech řešení obtížné životní situace, která je zapříčiněná či jinak spojená s kulturní a jazykovou bariérou, dále s bariérou spojenou s neznalostí pobytové problematiky cizinců.
Informace v různých jazycích
Česky |
|
English |
|
Pусский |
|
українська |
|
Việt |
|
PRO KOHO TADY JSME
Služby pro cizince jsou určeny osobám starším 18 let, které se nachází v obtížné životní situaci, nebo kterým vznik této situace hrozí, a zároveň spadají do některé z následujících skupin:
- Cizinci se všemi typy povolení k pobytu (včetně cizinců bez pobytového oprávnění)
- Žadatelé o mezinárodní ochranu
- Držitelé azylu a doplňkové ochrany
- Občané ČR, kteří se neorientují v situaci spojené s pobytovou problematikou cizinců (týkající se např. rodinného příslušníka či jiné blízké osoby, zaměstnance)
ZÁJEMCŮM O NAŠE SLUŽBY NABÍZÍME:
- Odborné sociální poradenství
- Právní poradenství
- Asistence na oddělení pobytu cizinců v Brně
- Služby v rámci projektu Centra pro cizince JMK
Poskytujeme také asistenci či tlumočení na úřadech a jiných institucích.
Všechny služby jsou poskytované zdarma.
V jakých životních situacích vám naše služba může například pomoci?
- Jsem cizinec, ztratil jsem doklady a nevím, co dělat
- Jsem cizinec a nevím, jak se zaevidovat na ÚP a řešit sociální dávky
- Jsem cizinec a nevím, jak funguje sociální systém v ČR
- Jsem cizinec a nevím, jak funguje vzdělávací systém v ČR
- Mám otázky týkající se nabývání českého státního občanství
- Mám otázky týkající se pobytových oprávnění v ČR
NAŠE ZÁSADY
Pracovníci poradny poskytují respektují základní lidská a občanská práva uživatelů. Zejména se jedná o právo na ochranu soukromí a ochranu osobních údajů. Sociální pracovníci jsou vázáni mlčenlivostí a veškerá sdělení považujeme za důvěrná.
PRAVIDLA ODMÍTNUTÍ SLUŽBY
K odmítnutí zájemce o službu může dojít ze zákonných důvodů –dle § 91, odst. 3) zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách. Jedná se o následující důvody:
- zájemce poptává službu, která není v rámci sociální služby poskytována
- kapacita služby je naplněná
- zájemce nespadá do cílové skupiny služby
- zájemce žádá o poskytnutí sociální služby, přičemž poskytovatel vypověděl v době kratší než 6 měsíců před touto žádostí smlouvu o poskytnutí téže sociální služby z důvodu porušování povinností vyplývajících ze smlouvy
Při odmítnutí zájemce vždy doporučíme jiného poskytovatele sociální služby/organizaci/instituci, které požadovanou službu poskytují.
Služba poskytuje svou činnost v souladu s Regionální kartou JMK v rozsahu předem definovaných oblastí potřeb a témat. Více informací o regionální kartě najdete zde.
Konzultační hodiny
Pondělí |
8:00–12:00 |
13:00–16:30 |
Úterý |
8:00–12:00 |
13:00–16:30 |
Středa |
8:00–12:00 |
13:00–16:30 |
Čtvrtek |
8:00–12:00 |
na objednání |
Pá |
8:00–12:00 |
na objednání |
Posledního klienta přijímáme nejpozději 30 min před koncem otevíracích hodin poradny.
KONTAKTNÍ ÚDAJE
Celsuz – Služby pro cizince
Adresa: Bratislavská 775/58, Brno 602 00
Email: celsuz@brno.charita.cz
Telefon: +420 538 700 943
Pokud se nemůžete dovolat, zkuste to prosím později, právě zřejmě jednáme s jiným klientem.
KONTAKTNÍ OSOBA
Bc. Dagmar Sára Norková, koordinátorka služeb pro cizince
Email: dagmar.norkova@brno.charita.cz
Tel.: 739 531 841