Nejčastější chyby u pracovního pohovoru

Nejčastější chyby u pracovního pohovoru

Zaměstnavatelé často vybírají nového zaměstnance z desítek zájemců. Pokud Vás pozvali k pracovnímu pohovoru, je to velice dobré znamení, že jste firmu zaujal/a a že o vás přemýšlí jako o možném novém členu týmu. Pracovní pohovor je dalším důležitým krokem na cestě k zaměstnání. Všichni ale víme, že tréma v tomto případě může napáchat velké škody. Proto nepodceňujte přípravu. O tom, jak se na pohovor připravit a jak se na pohovoru chovat, jsme psali již v předchozích číslech. V tomto čísle se zaměříme na to, jaké jsou nejčastější chyby při pohovoru a jak se jich vyvarovat.

Chyba první: neznalost a nedostatek informací

Na pohovor byste měl/a přijít vybavený/á informacemi nejen o pozici, na kterou se hlásíte, ale i o firmě, která práci nabízí. Pokud nevíte nic o nabízené pozici, bude se vám špatně dokazovat, že jste na ni vhodný kandidát. Nedostatek informací o firmě zase naznačuje, že nejste příliš motivovaný/á a zaměstnavatel může nabýt dojmu, že to jen tak zkoušíte a že vám na práci opravdu nezáleží.

Chyba druhá: špatná práce s časem

Pozdní příchod na pohovor je opravdu velká chyba. Zaměstnavateli se může zdát, že mu tak vyjadřujete neúctu. Navíc budete okamžitě působit jako nespolehlivý člověk, což je určitě pádný argument, proč vás nepřijmout. Může se stát, že i když jste počítali s velkou časovou rezervou, dojde k situaci, která vám včasný příchod znemožní (například zácpa na dálnici), proto je dobré mít v mobilu uložené číslo na firmu či přímo osobu, se kterou máte pohovor absolvovat, a včas dát o této komplikaci vědět. Chybou může ale být i vaše špatná práce s časem během pohovoru. Celkově je hlídání času úkol pro člověka, který s vámi pohovor vede. Vy si ale hlídejte, abyste odpovídali pokud možno stručně a konkrétně. Když se příliš rozvyprávíte, může se stát, že nezbude čas na sdělení podstatných informací. Velkou chybou pak je, když si na pohovor nevyhradíte dostatek času ve svém programu a pak jej z různých důvodů musíte předčasně ukončovat. To je opravdu špatný signál, který pro  zaměstnavatele bude znamenat, že nejste příliš motivovaný/á.

Chyba třetí: neprofesionalita

Pracovní pohovor je vážná věc, a proto se na něm nechovejte jako na pokecu s kamarádem. Snažte se vystupovat profesionálně, mluvit spisovně a celkově být slušní. Situaci přizpůsobte i váš oděv. Džíny nejsou vhodným oděvem na pracovní pohovor. U žen pak bývá chybou, když zvolí příliš krátkou sukni nebo příliš velký výstřih. Svou profesionalitu můžete ukázat i tím, že umíte prezentovat své schopnosti a dovednosti a že znáte svou cenu. Rozhodně na pohovoru nelžete a nepřikrášlujte realitu. Vyhněte se i pomlouvání předchozího zaměstnavatele. To vše může ukázat na vaši neprofesionalitu, což určitě pro zaměstnavatele nebude dobré znamení.

Eva Bělocká

Tříkrálová sbírka 2023
Podpořte nás
 

 

 
Adresa: Bratislavská 58
602 00 Brno

Facebook CelsuzNavštivte náš Facebook

 

Kde nás najdete

 
 

Informace

CZ

UA

 

pomoc pro uprchlíky z ukrajiny