Celsuz - odborné sociální poradenství
KDO JSME
Služba Celsuz – Odborné sociální poradenství je součástí komplexu služeb Centra pro lidi sociálně znevýhodněné (CELSUZ) a je registrována dle zákona o sociálních službách.
Jsme součástí Diecézní charity Brno.
JAKÉ JE NAŠE POSLÁNÍ
Naším posláním je poskytování informací o možnostech řešení obtížné životní situace srozumitelnou formou. Lidem, kteří se v takové situaci ocitli, nabízíme podporu, která jim napomáhá ji řešit vlastními silami.
CÍLEM SLUŽBY JE KLIENT, KTERÝ:
- je zorientovaný ve své životní situaci
Cílem služby je poskytnout klientovi informace díky nimž se lépe zorientuje ve své nepříznivé sociální situaci, získá přehled o možnostech jejího řešení a porozumí krokům, které může učinit.
- je díky poskytnuté podpoře schopen aktivně řešit svoji nepříznivou sociální situaci
Cílem služby je poskytnout klientovi takovou podporu, která povede k rozvoji jeho kompetencí a schopností potřebných k řešení nepříznivé situace. Zároveň služba podporuje klienta v tom, aby byl schopen podobným situacím v budoucnu samostatně předcházet a minimalizoval svou závislost na sociálních službách.
PRO KOHO TADY JSME (CÍLOVÁ SKUPINA)
Službu poskytujeme osobám starším 18 let v obtížné životní situaci, kterou nedovedou řešit vlastními silami či zdroji.
NABÍZENÉ SLUŽBY
V rámci služby Celsuz – Odborné sociální poradenství nabízíme bezplatně a bez předchozího objednání následující služby:
- Základní sociální poradenství, kdy pracovníci poradny poskytují informace přispívající k řešení obtížné životní situace. Jedná se zejména o vyhledání a zprostředkování kontaktů, telefonů, adres na další instituce.
- Odborné sociální poradenství, kdy prostřednictvím kvalifikovaných sociálních pracovníků nabízíme informace a podporu v následujících oblastech: v oblasti sociálních dávek a důchodů, při zajištění ubytování, při hledání práce, při odcizení či ztrátě dokladů, při jednání na úřadech a dalších institucích, při uplatňování práv a zájmů apod.
Pomáháme lidem, kteří například:
- potřebují pomoc s hledáním stabilního bydlení či jim hrozí vystěhování
- potřebují pomoc při hledání práce
- jsou v krizové situaci a neví co dál
- jsou zadlužení či řeší exekuci
- jsou v seniorském věku
- jsou propuštění po výkonu trestu
- mají zdravotní postižení
- jsou osamoceni s dětmi
-
sami pečují o někoho jiného
Základem služby je sociální poradenství. Zájemci o naše služby mohou dále využít:
ZÁSADY, KTERÝMI SE ŘÍDÍME
- Rovný přístup – služby poskytujeme bez ohledu na klientovo politické nebo náboženské přesvědčení, rasu, pohlaví, handicap nebo sexuální orientaci.
- Respektující přístup – ke každému klientovi a jeho nepříznivé sociální situaci přistupujeme individuálně, bez předsudků, nehodnotíme. Respektujeme prožívání a náhled klienta na jeho problém.
- Partnerský přístup – klienta podporujeme a provázíme při řešení jeho nepříznivé situace. Klademe důraz na aktivní spolupráci klienta.
- Srozumitelnost – snažíme se poskytovat informace srozumitelně tak, aby se klient mohl sám rozhodnout, jakou cestou při řešení své situace zvolí.
- Osobní odpovědnosti klienta – respektujeme vlastní odpovědnost klienta za jeho rozhodnutí a kroky směřující k řešení nepříznivé situace.
- Bezpečný prostor a mlčenlivost – poradenství je poskytováno v konzultační místnosti, nebo v přirozeném prostředí, kde klient může nerušeně popsat svoji situaci.
- Odborný přístup – účastníme se dalšího vzdělávání a odborného rozvoje, který pomáhá zvyšovat kvalitu námi poskytovaných služeb. Službu poskytujeme v souladu s platnou legislativou týkající se sociálních služeb.
Poskytujeme také doprovody (např. na úřady), nebo konzultaci v místě bydliště v odůvodněných případech - vždy po předchozí domluvě.
Všechny činnosti jsou poskytovány bezplatně.
PRAVIDLA ODMÍTNUTÍ SLUŽBY
K odmítnutí zájemce o službu může dojít ze zákonných důvodů –dle § 91, odst. 3) zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách. Jedná se o následující důvody:
- zájemce poptává službu, která není v rámci sociální služby poskytována
- kapacita služby je naplněná
- zájemce nespadá do cílové skupiny služby
- zájemce žádá o poskytnutí sociální služby, přičemž poskytovatel vypověděl v době kratší než 6 měsíců před touto žádostí smlouvu o poskytnutí téže sociální služby z důvodu porušování povinností vyplývajících ze smlouvy
Při odmítnutí zájemce vždy doporučíme jiného poskytovatele sociální služby/organizaci/instituci, které požadovanou službu poskytují.
Služba poskytuje svou činnost v souladu s Regionální kartou JMK v rozsahu předem definovaných oblastí potřeb a témat. Více informací o regionální kartě najdete zde.
KONTAKTNÍ OSOBA:
Bc. Veronika Smetanová, DiS. – koordinátorka poradenství, sociální pracovnice
Email: veronika.smetanova@brno.charita.cz
Mobil: 538 700 941, 731 403 107 (i SMS)